ფერები ლოგოში - მათი მნიშვნელობა და ევოლუცია
ლოგოს ფერის ფსიქოლოგია
წითელი ფერი ლოგოში ასოცირდება სისხლთან, ცეცხლთან ... წითელი ფერი იწვევს ძალიან მძაფრ ემოციებს : ვნებას, ნდობას, სიყვარულს და აგრესიასაც კი. წითელი ვნებასა და ინტუიციას აღვიძებს. ეს ფერი აძლიერებს და აჩქარებს გულისცემას. არის აგრესიული, ენერგიული, პროვოკაციული, იპყრობს ყურადღებას.
ლურჯი ფერი ჩვენთვის მარტივი აღსაქმელია, ასოცირდება ცასთან და ოკეანესთან. აღიქმება როგორც სანდო, საიმედო, უსაფრთხო, გონივრული, პასუხისმგებლობის მქონე.
ყვითელი ფერი ასოცირდება მზესთან, უკავშირდება იმედსა და ოპტიმიზმს. ყვითელი ახდენს კრეატივისა და ენერგიის სტმულირებას. მისი კაშკაში განსაკუთრებულად ხელსაყრელია მომხარებლის თვალის მოსაჭრელად. ის არის პოზიტიური, მსუბუქი, თბილი...
მწვანე ფერი_ სიმშვიდის, სისუფთავის, სიმდიდრის, პრესტიჟულობისა და ჯანმრთელობის სინონიმია. განსხვავებაა მის ტონალობაში - მუქი მწვანე მოზღვავებასთან ასოცირდება, ღია კი სიშვიდესთან.
იასამნისფერი_ არის არისტოკრატიული, იდუმალი, ნოსტალიგიური და მდიდრული.
ნარინჯისფერი ასოცირდება სიცოცხლისუნარიანობასთან , სითამამესთან , ენერგიულობასა და მხიარულებასთან. ის ასევე ასოცირდება ტროპიკებთან,მზესთან და სიხარულთან.
შავს იყენებენ კომპანიები, რომლებსაც სურთ ხაზი გაუსვან კლასიკურობას. ეს ფერი განსაკუთრებით კარგად მუშაობს,როდესაც პროდუქციის ღირებულება მაღალია. ასოცირდება პრესტიჟთან, ღირებულებასა და დროის სიმცირესთან.
ვარდისფერი ასოცირდება : ქალურობასთან, მზრუნველობასთან, სექსუალურობასთან, ნეტარებასთან, სითბოსთან და სიტკბოსთან.
ყავისფერი: საიმედოობა,მხარდაჭერა, სანდოობა.
როგორ ავიჩიოთ ლოგოს ფერი და აქვს თუ არა მას გადამწყვეტი მნიშვნელობა? ფერს დიდი მნიშვნელობა აქვს მაგრამ მთავარი მაინც ლოგოს დიზაინია. ის ჰარმონიული და უნიკალური უნდა იყოს.
ყველაზე ძვირადღირებული ლოგოები
გთავაზობთ მსოფლიოში ყველასთვის ცნობილ ლოგოებს.
ტოპ- 10 ყველაზე ძვირადღირებული ლოგო
მსოფლიოში.
ზოგიერთი ლოგო იმდენად ცნობილია, რომ მათ ბრენდის სახელის გარეშეც კი ცნობენ!
უდიდესი ამერიკული კომპანიების ლოგოები, რომლებშიც ფული არავის გადაუხდია:
კომპანია Microsoft- მა 25 წლიანი მოღვაწეობის მანძილზე რებრენდინგი მხოლოდ 2012 წელს ჩაატარა. ექსპერტების აზრით კომპანიას უკვე არსებული ლოგოს დამზადება დღეს 250 000-500 000 დოლარი დაუჯდებოდა. Google-ის ლოგოს შემქმნელი სერგეი ბრინი ამაყობს იმით, რომ მისმა დიზაინმა დროს გაუძლო. Coca-Cola-ას ლეგენდარული დიზანი ექსპერტებმა 55 000 000 000 დოლარად შეაფასეს. დასახელება "კოკა-კოლა", ისევე როგორც წარწერის ფონტი შექმნა ფრენკ რობინსონმა (Frank M. Robinson).
ამბობენ, რომ Twitter მა ლოგოს პროტოტიპი iStockphoto- ზე სულ რაღაც 15 დოლარად შეიძინა.
"ნაიკის" ლოგო შეიქმნა 1971 წელს - მისი ავტორია კეროლაინ დევიდსონი, რომელიც მაშინ პორტლენდის უნივერსიტეტის რეკლამის ფაკულტეტის სტუდენტი იყო, ფილ ნაითმა (Phil Knight) შესრულებულ სამუშაოში მას ჰონორარის სახით 35 დოლარი გადაუხადა.
5 ლოგო, რომელიც არ შეცვლილა
Coca-Cola-ს ლოგო 1886 წლიდან ფაქტიურად არ შეცვლილა, მას მხოლოდ წითელი ფერი დაემატა. Johnson&Johnson -მა ლოგოთ ერთ-ერთი დამაარსებლის ჯეიმს ვუდ ჯონსონის ხელმოწერა გამოიყენა. GoodYear - ი 1901 წლიდან დღემდე არ ცვლის ლოგოს მთავარ კონცეფციას. General Electric- შეიქმნა ორი კომპანიის Thomson-Houston- ის და Edison General Electric- ის შერწყმით. ცნობილი წვნიანის Campbell`s-ი ს ლოგო გამოჩნდა 1898 წელს, მას შემდეგ მხოლოდ წარწერის ფერი შეიცვალა.
5 ლოგო, რომელიც დროთა განმავლობაში ძალიან შეიცვალა
Pepsi- ის პირველი ლოგო შეიქმნა 1890 წელს, მაგრამ ის ძალიან ჰგავდა კონკურენტის ლოგოს, ამიტომაც რადიკალურად შეცვალეს.
Apple- ს ლოგოს ევოლუცია ასახავს დიზაინის ცვლილების ისტორიას: რთული დიზაინიდან მინიმალისტურ და ყველასთვის გასაგებ დიზაინამდე.
IBM- აბრევიატურაში იყო კიდევ ერთი ასო «t» კომპანიის მიერ წარომებული პროდუქციის «tabulating machines»- ის გამო, მაგრამ ამ პროდუქციის გაქრობის შემდეგ ეს ასოც გაქრა და ლოგოც შეიცვალა.
კომპანია Nokia თავიდან ქაღალდის გადამამუშავებელი კომპანია იყო, კომპანიის პროფილის ცვლილებასთან ერთად ლოგოც რადიკალურად შეიცვალა.
Canon- ის პირველ ლოგოზე გამოსახული იყო მართლმსაჯულების ქალღმერთი, რადგან როგორც ადრა ასევე დღესაც კომპანიის მთავარი ფასეულობა სამართლიანობაა.
როგორი იქნება თქვენი ლოგო 100 წლის შემდეგ?
კონსულტაციისთვის და დახმარებისთვის კი მუდამ თქვენგვერდით მიგულეთ მე და ჩემი კომპანია.
მხოლოდ ორიგინალური გადაწყვეტილებები - Lemons.ge
მისამართი: წერეთლის გამზ. #117ა
ელ. ფოსტა: info@lemons.ge
ოფისი: ( 995) 032 2 45 01 01