ყველა დროის ყველაზე ძვირადღირებული მარკეტინგული კამპანიები
მარკეტინგული კამპანია არის სტრატეგიული აქტივობების ერთობლივობა, რომელიც მხარს უჭერს ბიზნესის კონკრეტულ მიზნებს. მარკეტინგული კამპანიის მთავარი ამოცანაა პროდუქტის, სერვისის ან მთელი ბრენდის პოპულარიზაცია. წარმატების მისაღწევად კამპანია საგულდაგულოდ არის დაგეგმილი და აქტივობები მრავალფეროვანია. აღნიშნული კამპანიები დიდი ადამიანური რესურსის გარდა, საკმაო ფინანსურ სახსრებსაც მოითხოვს. გთავაზობთ ყველა დროის 10 ყველაზე ძვირადღირებულ მარკეტინგულ კამპანიას მსოფლიოში:
შანელი No.5 (Chanel No.5: “The Film”)
2004 წელს რეჟისორი ბაზ ლურმანის და მსახიობი ნიკოლ კიდმანის მონაწილეობით, Chanel No. 5-ის (პარფიუმერია) კამპანია 33 მილიონი აშშ დოლარი დაჯდა. რეკლამაში წარმოდგენილია მომხიბლავი სცენები მაღალი წარმოების ინვესტიციებით, ბრენდის ფუფუნებისა და მიმზიდველობის დემონსტრირებით.
ამაზონის კამპანია (Amazon: “Alexa loses her voice”)
რეჟისორ უეინ მაკკლამის კამპანია ტრიალებს ალექსას, Amazon-ის ვირტუალურ ასისტენტის ირგვლივ, რომელიც ხმას კარგავს. მის შესაცვლელად კომპანია მიმართავს სარეზერვო ხმებს, რომელისთვისაც ცნობილ სახეებს იყენებს. 2018 წლის კამპანია ამაზონს 15 მილიონი აშშ დოლარი დაუჯდა.
ავივას დაზღვევის კამპანია (Aviva: “You Are the Big Picture”)
ცნობილმა სადაზღვეო კომპანია "ავივამ" 2010 წელს 13 მილიონზე მეტი დახარჯა კამპანიისთვის, რომელიც მიზნად ისახავდა განემტკიცებინა Aviva-ს ერთგულება თავისი მომხმარებლებისადმი რეალური ადამიანებისა და მათი ისტორიების გამოჩენით გამოჩენილ ბილბორდებსა და რეკლამებზე. კამპანიის მიხედვით,თითოეული მომხმარებელი არის ფართო სურათის განუყოფელი ნაწილი, ხაზს უსვამს პირად კავშირებს და ბრენდისადმი ნდობას.
პეპსის კამპნია (Pepsi: “Now and Then”)
2002 წელს პეპსიმ 8 მილიონზე მეტი დახარჯა და იქცა მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე პოპულარულ მარკეტინგულ კამპანიად. რეკლამამ ეფექტურად აჩვენა და აღნიშნა გასული ათწლეულების პოპულარული ტენდენციები (ეპოქის შესაბამისი კოსტიუმებით). დახვეწილმა კადრებმა, კოსტიუმებმა და ვარსკვლავებით დაკომპლექტებულმა მსახიობებმა განაპირობა მისი წარმოების მაღალი ღირებულება.
ჰონდას კამპანია (Honda: "The Cog")
Honda Accord-ის ამ რეკლამაში წარმოდგენილი იყო დახვეწილი რუბ გოლდბერგის მანქანა, რომელიც მთლიანად მანქანის ნაწილებისგან იყო დამზადებული. 2003 წელს მათი მთავარი რეკლამისთვის ავტოკომპანიამ გადაწყვიტა შეექმნა ჯაჭვური რეაქცია მანქანის სხვადასხვა ნაწილების გამოყენებით. ორწუთიანი რეკლამა, რომელიც გადაღებულია ერთ უწყვეტ რეჟიმში, ყოველგვარი კომპიუტერის მიერ გენერირებული ეფექტების გარეშე, სრულყოფილების ზედმიწევნით ძალისხმევას მოითხოვდა. წარმოუდგენელი 606 გადაღების შემდეგ, მათ საბოლოოდ დააფიქსირეს უნაკლო თანმიმდევრობა. რთულმა ინსტალაციამ და მრავალრიცხოვანმა საჭიროებებმა, რაც საჭიროა სწორად მისაღწევად, გამოიწვია წარმოების მაღალი ხარჯები, რომელიც 8 მილიონ აშშ დოლარს შეადგენდა.
ნაიკის კამპანია (Nike: "Write the Future")
მან დაიპყრო FIFA-ს მომავალი მსოფლიო ჩემპიონატის მოლოდინი და აღფრთოვანება. სარეკლამო რგოლში წარმოდგენილი იყო ფეხბურთის სუპერვარსკვლავები, როგორიცაა კრიშტიანო რონალდუ, უეინ რუნი და დიდიე დროგბა, სადაც ნაჩვენებია, თუ როგორ შეიძლება მოედანზე ერთმა მომენტმა გავლენა მოახდინოს მათ კარიერაზე და ცხოვრებაზე. 2010 წელს ნაიკს ეს პოპულარული კამპანია 6 მილიონზე მეტი დაუჯდა. ეს საკულტო რეკლამა სწრაფად იქცა გლობალურ სენსაციად, ამბიციურობისა და შესაძლებლობის სულისკვეთებით.