როგორ გავუმკლავდეთ კრიზისს ბიზნესში? - პრაქტიკული რჩევები

ბიზნესის გზაზე კრიზისი გარდაუვალია - ეს ის პერიოდია, როცა ყველაფერი ვითარდება სწრაფად და ხშირად საკმაოდ რთულად. მაგრამ კრიზისი მხოლოდ დაბრკოლება არ არის, რადგან ის შეგიძლია გამოიყენო როგორც შესაძლებლობა.

"ნებისმიერი კრიზისი - ახალი შესაძლებლობების დასაწყისია" - უინსტონ ჩერჩილი

კრიზისის აღიარება - პირველი და უმნიშვნელოვანესი ნაბიჯი

ყველაზე დიდი შეცდომა კრიზისის დროს არის მისი იგნორირება. როგორც გამოცდილმა ბიზნესმენმა ვორენ ბაფეტმა თქვა:

"წარმატება არა იმაშია, რომ არასდროს ჩავარდე, არამედ იმაში რომ ყოველთვის წამოდგე."

კრიზისის აღიარება ნიშნავს რეალობასთან გამკლავებას, პრობლემების იდენტიფიცირებას და ნაბიჯების გადადგმას მათ მოსაგვარებლად.

შეისწავლეთ მიზეზები და შედეგები

კრიზისის მართვა იწყება პრობლემის ღრმა ანალიზით. გამოიკვლიეთ ძირითადი მიზეზები, ნახეთ გავლენა თქვენს ბიზნესზე, ბაზარსა და პარტნიორებზე. თუ არ იცით თქვენი სუსტი წერტილები, ვერ გააუმჯობესებთ მდგომარეობას.

მაგალითად, 2008 წლის გლობალური ფინანსური კრიზისი არაერთი კომპანიისთვის გაკვეთილი იყო - ის, ვინც სწრაფად მოახერხა ხარჯების ოპტიმიზაცია და ახალი სტრატეგიების დასახვა, შეძლო სერიოზული ზარალის აცილება.

ასევე მნიშვნელოვანია გავიხსენოთ 2019 წლის კოვიდ პანდემიის გავრცელება, რომელმაც უამრავი ბიზნესი დიდი კრიზისის წინაშე დააყენა:

1. ტურიზმი და ავიაცია

✈️ Thomas Cook (ბრიტანული ტურისტული გიგანტი) - გაკოტრებამდე უკვე სუსტად ფუნქციონირებდა, მაგრამ პანდემიამ საბოლოოდ გააჩერა;

✈️ LATAM Airlines და Avianca - ორივე ლათინოამერიკული ავიაკომპანია გაკოტრდა;

🏨 მრავალი მცირე სასტუმრო, ჰოსტელი და ტუროპერატორი მთელ მსოფლიოში დაიხურა.

2. სარესტორნე და გასართობი ინდუსტრია

🍽️ ათასობით მცირე და საშუალო ზომის რესტორანი დაიხურა სამუდამოდ - მაგალითად, ნიუ იორკში 1000-ზე მეტი;

🎬 Cineworld - მსოფლიოში მეორე უდიდესი კინოთეატრების ქსელი გაკოტრდა;

3. რიტეილი (განსაკუთრებით ფიზიკური მაღაზიები)

👗 J.C. Penney - ამერიკული საცალო გიგანტი გაკოტრდა.

👞 Neiman Marcus, Brooks Brothers, Forever 21 - დიდი ბრენდები, რომელთაც დახურვა ან რესტრუქტურიზაცია მოუწიათ.

🇬🇧 Debenhams - ბრიტანული რითეილ ქსელი დაიხურა 200+ ფილიალით.

4. სპორტისა და ფიტნესის ინდუსტრია

🏋️ 24 Hour Fitness და Gold’s Gym - ამერიკულმა ფიტნეს ქსელებმა გაკოტრება გამოაცხადეს.

კოვიდ-19 გახდა ერთ-ერთი ყველაზე მასშტაბური ეკონომიკური გამოცდა თანამედროვე ბიზნესისთვის. ბევრმა კომპანიამ იპოვა გადარჩენის გზა, სხვები კი სამუდამოდ გაქრნენ ბაზრიდან. რატომ? რას გვეუბნება მათი გამოცდილება? 

  • ციფრული მოქნილობა აღარ არის ფუფუნება - ის გადარჩენის პირობაა;
  • ფულადი რეზერვების არსებობა კრიზისისას სასიცოცხლოა;
  • სტრატეგიული ცვლილებების სწრაფი განხორციელება განსაზღვრავს ბიზნესის მდგრადობას.

კრეატიული გადაწყვეტილებები და ინოვაცია

კრიზისის დროს ხშირად იბადება ინოვაციური იდეები. ყველაზე დიდი კომპანიები კრიზისის დროს ქმნიდნენ ყველაზე მნიშვნელოვან ინოვაციებს.  

ფინანსური დისციპლინა და რესურსების მართვა

კრიზისის დროს განსაკუთრებულ ყურადღებას საჭიროებს ხარჯების ოპტიმიზაცია და რესურსების მართვა. გარკვეული დროის განმავლობაში საჭირო იქნება წონასწორობის შენარჩუნება, მოთმინება, მოქნილობა და კომუნიკაცია. კრიზისის დროს გუნდის მოლოდინები ლიდერისგან იზრდება. ლიდერის მოვალეობაა უზრუნველყოს კომუნიკაცია, გამჭვირვალობა და იმედის მიცემა თანამშრომლებისთვის.

„ნამდვილი ლიდერები კრიზისის დროს იბადებიან - ისინი შიშს ძალად გარდაქმნიან.“ - ჯონ მაქსველი.

კრიზისი ბიზნესში მხოლოდ გამოწვევა არ არის - ეს ყველაზე დიდი შესაძლებლობაც არის განვითარებისა და ზრდისთვის.

“ხშირად კრიზისი ცხოვრებაში უდიდესი საჩუქარია - ისინი გვაიძულებენ შევცვალოთ ძველი წესები და ვიპოვოთ ახალი გზები.”

იდეები ბევრს აქვს, მაგრამ გადაწყვეტილებები - მხოლოდ Lemons.ge-ს!

Lemons.ge-ს გუნდი ყოველთვის თქვენს გვერდით არის, როცა გჭირდებათ კრეატიული ხედვა და რეალური შედეგები.

მისამართი: წერეთლის გამზ. 117ა

კონტაქტი: ( 995) 032 2 45 01 01




როგორ გავუმკლავდეთ კრიზისს ბიზნესში? - პრაქტიკული რჩევები

სხვა სიახლეები