ფერების ფსიქოლოგია მარკეტინგში. 9 ყველაზე პოპულარული ფერი!
ფერები ძალიან დიდ როლს თამაშობს ადამიანის ცხოვრებაში, განსაკუთრებით გადაწყვეტილების მიღებისას. მაგალითად, ბრენდ სიმბოლიკაში გამოყენებული სხვადასხვა ფერები გავლენას ახდენენ მის რეპუტაციაზე.
წითელი
ბრენდებს შორის, რომლებმაც ეს ფერი აირჩიეს ყველაზე გამორჩეულები არიან: Coca-Cola, Canon, Levis, H&M და სხვა.
წითელი ფერის დადებითი ენერგეტიკა ასოცირდება: ძალასთან, ენერგიასთან, აღტაცებასთან, ვნებასთან და აღფრთოვანებასთან. მაგრამ ამ ფერს აქვს უარყოფითი მხარეც, რადგან ის ასევე ასოცირდება— შიშთან, ტკივილთან და საფრთხესთან.
წითელი ფერის ფსიქოლოგია-რამდენიმე გამორჩეული მახასიათებელი:
- მას შეუძლია გამოიწვიოს,როგორც დადებითი ასევე უარყოფითი ემოციები;
- შეუძლია შექმნას სასწრაფოობის ეფექტი, რომელიც შეიძლება გამოყენებულ იქნას გაყიდვებისთვის;
- აღძრავს მადას, ამიტომ მისი გამოყენება შეუძლიათ სწრაფი კვების ობიექტებს;
- ასწრაფებს გულისცემას , ამიტომ ის ხშირად გამოიყენება სწრაფი მანქანების სარეკლამო კამპანიებში.
წითელ ფერს უფრო დიდ უპირატესობას ქალები ანიჭებენ (9%- 7% წინააღმდეგ), მამაკაცების 2% ამბობს, რომ ისინი არასდროს აირჩევდნენ ამ ფერს. იაფფასიან ფერად წითელს გამოკითხულთა მხოლოდ 9% მიიჩნევს.
ნარინჯისფერი
სურათზე თქვენ ხედავთ ბრენდებს, რომლებმაც თავისი ლოგოსთვის ნარინჯისფერი აირჩიეს.
დადებითი ემოციები, რომელსაც ნარინჯისფერი იწვევს: კეთილგანწყობას, ენერგიის მოზღვავებას, სითბოს, რამე ახლის კეთების და დაწყების სურვილს.
უარყოფითი ემოციები რომელსაც ის იწვევს : იმედგაცრუება, რამეს დაკარგვის შეგრძნება, ინერტულობა.
ნარინჯისფერის ფსიქოლოგია-რამდენიმე გამორჩეული მახასიათებელი:
- ნარინჯისფერი ასოცირდება სითბოსთან, მზესთან;
- ითვლება, რომ ნარინჯისფერი ჰქმნის სიხარულს და დადებით ემოციებს;
- ბევრისთვის ნარინჯისფერი ასოცირდება შემოდგომასთან;
- გამოკითხულების უმრავლესობას ნარინჯისფერი ღარიბულ ფერად მიაჩნიათ;
იმ ადამიანების მახასიათებლები, რომლებიც ნარინჯისფერს ირჩევენ: თავგადასავლების მიმართ მიდრეკილება, კონკურენტუნარიანი, არაკეთილგანწყობილი.
კაცების და ქალების 5% ამ ფერისადმი დადებითადაა განწყობილი.
გამოკითხული კაცების 22% და ქალების 33% აირჩია ნარინჯისფერი.
ქალების 33% არ ირჩევს ამ ფერს ხოლო 26% მას "ღარიბულ" ფერად მიაჩნევს.
ყვითელი
სურათზე თქვენ ხედავთ ბრენდებს, რომლებმაც თავისი ლოგოსთვის ყვითელი ფერი აირჩიეს.
ყვითელი ფერის ფსიქოლოგია-რამდენიმე გამორჩეული მახასიათებელი:
დადებითი ემოციები, რომელსაც ყვითელი ფერი იწვევს: ოპტიმიზმი, სითბო, სიხარული, კრეატივის შექმნის სურვილი და განივრული შესაძლებლობების ზრდა.
ნეგატიური ასოციაციები: ირაციონალობა, შიში, იმედგაცრუება, სიმხდალე;
- ყვითელი ფერი არის ახალგაზრდობის, სიხარულის და მზის სიმბოლო;
- უფრო დიდი ეფექტის მისაღებად ყვითელ ფერთან ერთად უნდა გამოიყენოთ მუქი ფერები.
იმ ადამიანების მახასიათებლები, რომლებიც ნარინჯისფერს ირჩევენ: დამოუკიდებლობა, მიზანსწრაფულობა, იმპულსურობა.
გამოკითხული მამაკაცების 57% თქვა,რომ ყვითელი მათი საყვარელი ფერია. ის მხოლოდ გამოკითხულთა 1% არ მოსწონს. გამოკითხული ქალების 35% თქვა,რომ ყვითელი მათი საყვარელი ფერია. გამოკითხულთა 22% თვლის, რომ ყვითელი ფერი სიღარიბის სიმბოლოა.
მწვანე
სურათზე თქვენ ხედავთ ბრენდებს, რომლებმაც თავისი ლოგოსთვის მწვანე ფერი აირჩიეს. ფერის ფსიქოლოგიის თანახმად მწვანე ფერი არის : ჯამრთელობის, სიახლის, ბუნების და ზრდის სიმბოლო.
უარყოფითი ასოციაციები,რომლებსაც მწვანე ფერი იწვევს— მოწყენილობა, დათრგუნულობა, სისუსტე.
მწვანე ფერის ფსიქოლოგია-რამდენიმე გამორჩეული მახასიათებელი:
- ამშვიდებს თვალს და არის ჯამრთელობის სიმბოლო;
- მწვანე ფერი ყველაზე ხშირად ასოცირდება ახალთან, ქორფასთან;
- ეს ფერი გავრცელებულია ეკო ბრენდებში და ფარმაცეფტულ კომპანიებში;
- ეს ფერი პოპულარულია სხვადასხვა ბიზნეს სფეროებშიც: ბანკებში, საფონდო ბირჟებზე, ფინანსებში და სამხედრო სფეროში.
ადამიანები, რომლებსაც მოსწონთ მწვანე ფერი არიან ღია და მეგობრულები.
გამოკითხული კაცების და ქალების 14% ის აირჩია როგორც საყვარელი ფერი.
ის არ უყვარს გამოკითხული კაცების 2% და ქალების 16 %
გამოკითხულთა 6% მას იაფასიან ფერად მიიჩნევს.
ლურჯი
სურათზე თქვენ ხედავთ ბრენდებს, რომლებმაც თავისი ლოგოსთვის ლურჯი ფერი აირჩიეს.
დადებითი ემოციები, რომელსაც ლურჯი ფერი იწვევს: ნდობა, ლოიალურობა, ლოგიკურობა, სიმშვიდე, უსაფრთხოება.
ნეგატიური ასოციაციები—სიცივე, ჩაკეტილობა, არამიმზიდველობა.
- ლურჯი ფერის აქვს გამოხატული დამამშვიდებელი ეფექტი;
- ლურჯი არის სიძლიერის და თავისუფლების სიმბოლო და ამიტომაც მას მრავალი ბრენდი იყენებს;.
- ლურჯი ფერი — სიმშვიდის სიმბოლოა.
იმ ადამიანების მახასიათებლები, რომლებიც ლურჯ ფერს ირჩევენ: ლოიალურება და თავაზიანობა..
ლურჯი ფერი უყვართ გამოკითხული კაცების 57% და ქალების 35%
ლურჯი ფერი არ მოსწონთ გამოკითხულების 1%
გამოკითხულთა 1% მას იაფასიან ფერად მიიჩნევს.
იასამნისფერი
სურათზე თქვენ ხედავთ ბრენდებს, რომლებმაც თავისი ლოგოსთვის იასამნისფერი ფერი აირჩიეს.
დადებითი ემოციები, რომელსაც ისასმნისფერი იწვევს: თავისუფლება,დახვეწილობა, სიმდიდრე.
ნეგატიური ემოციები, რომლებსაც ის იწვევს —არეული განწყობა, დათრგუნულობა.
იასამნისფერის ფსიქოლოგია-რამდენიმე გამორჩეული მახასიათებელი:
- ისტორიულად, იასამნისფერი ასოცირდება უპირატესობასთან, სიმდიდრესთან;
- ამ ფერს იყენებენ ფირმები, რომელიც ხაზს უსმევენ თავიანთ პრესტიჟს;
- იასამნისფერი ითვლება ექსტრავაგანტულ ფერად ამიტომ მისი გამოყენებისას სიფრთხილე გმართებთ;
- მუქი იასამნისფერი ამშვიდებს და გამოიყენება ქალთა პროდუქციისთვის.
ადამიანები, რომლებსაც მოსწონთ იასამნისფერი არიან : მგრძნობიარეები, დიდებულები, გამგებები.
გამოკითხულებიდან იასამნისფერი უყვართ მამაკაცების 1% და ქალების 23% .
გამოკითხულთა 4% მას იაფასიან ფერად მიიჩნევს.
ვარდისფერი
ღია ვარდისფერი ძალიან ძნელი გამოსაყენებელია ყველ კომპანია ვერ იყენებს. სურათზე თქვენ ხედავთ ბრენდებს, რომლებმაც თავისი ლოგოსთვის ვარდისფერი აირჩიეს.
ვარდისფერის პლიუსები: წარმოსახვა, ვნება, შემოქმედებითობა, ახლის სურვილი.
უარყოფითი ასოციაციები: აღშფოთება, დაუმორჩილებლობა,იმპულსურება, არასერიოზულობა.
- ღია ვარდისფერს ყველაზე ხშირად იყენებენ ქალთა პროდუქციისთვის;
- ის შეიძლება გახდეს ბრენდის საფირმო სტილის საბაზისო ფერის დანამატი;
- ვარდისფერი — ეს კომფორტული ფერია, რომელიც იმედთან ასოცირდება.
ფსიქოლოგიური თავისებურებები,ამ ფერის მოყვარულებს ახასიათებთ: სულიერება, სიახლისკენ სწრაფვა, პრაქტიკულობა.
გამოკითხულებიდან კაცების 1% და ქალების 5% ვარდისფერი საყვარელი ფერია.
გამოკითხული კაცების 9% და ქალების 2% არ უყვართ ვარდისფერი
გამოკითხულთა 3% მას "ღარიბ" ფერად მიიჩნევს.
შავი
კლასიკური ფერია, რომელიც ხშირათ მწუხარებასთან ასოცირდება, რაც არასწორია. სურათზე თქვენ ხედავთ ბრენდებს, რომლებმაც თავისი ლოგოსთვის შავი ფერი აირჩიეს.
შავი ფერი ასოცირდება: ელეგანტურობა, უსაფრთხოება, ძალა, ძალაუფლება, სიმდიდრე.
უარყოფითი ასოციაციები: სიცივე, სიბრაზე, საფრთხე, დეპრესია, დეპრესიულობა, მწუხარება.
- შავი— «გავლენიანი» ფერია, რომელიც ასოცირდება ძალაუფლებასთან და ფუფუნებასთან.
- ძვირადღირებული ბრენდები იყენებენ შავ და თეთრ ფერებს.
- შავი ფერის რამე ღია ფერთან გამოყენება ბრენდს ძენს უნიკალურობას და დახვეწილობას.
- გამოიყენება მოდის და ჯამრთელობის სფეროში.
იმ ადამიანების პიროვნული თვისებები, რომლებსაც შავიფერი უყვართ: სიმტკიცე, თვითდაჯერებულობა, სერიოზულობა.
გამოკითხულებიდან კაცების 8% და ქალების 6% შავი საყვარელ ფრად დაასახელა;
თეთრი, ვერცხლისფერი
ძირითადად ის ასოცირდება სისუფთავესთან და რამე ახალთან. სურათზე თქვენ ხედავთ ბრენდებს, რომლებმაც თავისი ლოგოსთვის ეს ფერები აირჩიეს.
თეთრი და მისი დამხმარე ფერი— ვერცხლისფერი—ასოცირდება: სისუფთავესთან, უდანაშაულობა, სიმარტივე, ხელშეუხებლობა.
უარყოფითი ასოციაციები: სტერილურობა, სიცარიელე, გულგრილობა .
- ამ ფერებს იყენებენ თანამედროვე ტექნოლოგიების ბრენდები ;
- საფირმო სტილის დიზაინში ის ხშირად გამოიყენება, როგორც დომინანტური ფერი;
- არასწორად გამოყენების შემთხვევაში ის შეიძლება აღიქვან გულგრილობის და სიზარმაცის სიმბოლოდ.
იმ ადამიანების პიროვნული თვისებები, რომლებსაც თეთრი ფერი უყვართ: ოპტიმისტურობა, დამოუკიდებლობა, უდანაშაულობა.
გამოკითხულებიდან კაცების 1% და ქალების 2% ვერცხლისფერი საყვარელ ფერად დაასახელა;
გამოკითხულთა 9% მას "ღარიბ" ფერად მიიჩნევს.
ფერების ფსიქოლოგიის მარკეტინგში გამოყენებით, შეძლებთ მომხმარებლებისთვის ბრენდის თქვენთვის საჭირო იმიჯით წარდგენას...
კონსულტაციისთვის და დახმარებისთვის კი მუდამ თქვენ გვერდით მიგულეთ მე და ჩემი კომპანია.
მხოლოდ ორიგინალური გადაწყვეტილებები - Lemons.ge
მისამართი: წერეთლის გამზ. #117ა
ელ. ფოსტა: info@lemons.ge
ოფისი: ( 995) 032 2 45 01 01